понеделник, февруари 15, 2021

НАЙ-ЖАРКИТЕ ОБЛОЖКИ НА СПИСАНИЕ „HUSTLER“: ОТ 70-ТЕ ДО НАШИ ДНИ

ИЗТОЧНИК: DISGUSTING MEN

ПРЕВОД ОТ РУСКИ: ПАВЕЛ НИКОЛОВ

На 10 февруари почина Лари Флинт – основателят на „Хъстлър“, второто по известност „списание за мъже“ (след „Playboy“, разбира се). Флинт е култова фигура – през 90-те години даже има сниман филм за него с Уди Харелсън в главната роля. Някога „Хъстлър“ изпъква с това, че за него се снима разсъблечена Жаклин Кенеди; пускат се комикси за педофила Честър Прелъстителя и памфлети за Рейгън. А офисът на списанието се намира в един стриптийз клуб, собственост на Лари Флинт. С неговата смърт си отива епохата на гланцовото порно. Нека сега се потопим в ретрото и проследим как са се променяли представите за женската сексуалност от 70-те години до наши дни.

70-те години на бунта

70-те години са най-бурните и най-безумните времена в историята на списанието. Достатъчно е да кажем, че веднъж на негова корица се появява разсъблечена бившата първа дама на САЩ Жаклин Кенеди (осмата снимка долу - бел. П. Н.). Първият брой на „Хъстлър“ излиза през юли 1974 година и отначало за щабквартира на списанието служи стриптийз клубът, чийто собственик е Лари Флинт. В общи линии, много от момичетата, които се появяват на кориците, попадат там благодарение на стриптийза. По това време „Хъстлър“ залага на две неща: провокативност и лек нюанс на сюрреализъм. Това не е просто порносписание, което първо показва на страниците си вагини, а доста смело контракултурно издание.


80-те години на кича

80-те години са триумфални за „Хъстлър“. Появилата се на корица Жаклин Кенеди му дава невероятно ускорение. През тези години то има най-големи тиражи – до три милиона в месец. При това редакцията „се люлее“ силно по отношение на съдържанието. Кориците стават по-зализани, даже по-скучни. Но едновременно с това списанието подема яростна критика срещу Реийгън, а една от най-популярните рубрики са комиксите за Честър Прелъстителя (Chester the Molester), престарял отвратителен педофил, който дебне малки момиченца. По-късно под натиска на обществеността и феминистките персонажът се превръща в Честър Защитника, младеж, който пази момиченцата от педофили. Това, разбира се, е задявка – всички прекрасно разбират, че подтекстът остава непроменен.


90-те години на блясъка и силикона

90-те години са за списанието на Лари Флинт странно време. Публиката започва да харесва неестествени силиконови балони вместо гърди и „Хъстлър“ тръгва в крак с модата. През 1996 г. излиза биографичният филм “Народът срещу Лари Флинт“ (режисьор Милош Форман – бел. П. Н.) с Уди Харелсън в ролята на основателя на списанието. През 1998 г. дъщерята на Флинт обявява баща си в посегателство, отдава се на радикално християнство и започва да се изказва активно срещу порнографията. През тези години Лари открива свое порностудио, което укрепва империята му. Освен това в средата на 90-те Флинт обявява, че има биполярно разстройство и си купува личен самолет. Макар да не сме уверени, че тези две събития са задължително свързани.


Първата декада на XXI век: измамно-скучна

Кориците в началото на новия век издават творческата криза, която преследва „Хъстлър“ (а и всичката гланцова журналистика като цяло). Хората започват да се интересуват от широкоекранни телевизори, книжните издания вече им се струват нещо ретроградно. При това животът на Лари Флинт не минава без бунтарство. През 2008 година, по време на президентските избори, той снима в студиото си сатиричен порнофилм, изобразяващ Сара Пейлин, губернаторката на Аляска, известна със своите морализаторски възгледи. Видеото се казва „Who’s nailing Palin“ („Кой кове Сара Пейлин“) и предизвиква много шум. Най-забавното е, че двама шегаджии през същата година успяват да разиграят Сара Пейлин с помощта на филма: те ѝ телефонират, единият от тях се представя за Никола Саркози и хвали Пейлин за забележителния филм, на което тя неочаквано отговаря: „Благодаря“.


10-те години: криза на идеи и политизираност

Голяма част от кориците през 10-те години са скучни и еднообразни. Но се забелязва, че изданието започва да експериментира, опитвайки се да се измъкне от кризата на безидейността, в която гази през предишното десетилетие. Отначало на кориците започват да се появяват дяволски мили и „естествени“ момичета. След това – известни на съвременния читател порноактриси като Лина Роудс и Ева Ловия. Накрая „Хъстлър“ решава да прояви малко гражданска активност. Впрочем, не много акуратно: за снимки на момичета с хиджаб редакцията е атакувана и от левите, и от десните, и от мюсюлманите. През тези години Лари Флинт се кандидатира за губернатор на Калифорния, но – както разбирате, неуспешно.


Какво ще стане с „Хълстър“ през 20-те години не може да се каже. Върхът на популярността на изданието е от преди десетилетия: сега тиражът му не достига петстотин хиляди. Със смъртта на Лари Кинг ще стане още по-объркано. Ще наследи ли бизнеса някое от четирите му деца или някой от многобройните му внуци? Ще стане ли списанието радикално като през 70-те години, или ще се носи по течението? Или има вероятност след Флинт времената на гланцовото порно просто да свършат.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Анонимни потребители не могат да коментират. Простащини от всякакъв род ги режа като зрели круши! На коментари отговарям рядко поради липса на време за влизане във виртуален разговор, а не от неучтивост. Благодаря за разбирането.