неделя, април 24, 2022

КОРЕСПОНДЕНЦИЯ МЕЖДУ СЪВРЕМЕННИЦИ НА ВАСИЛ ЛЕВСКИ / ПАНАЙОТ ХИТОВ ДО ДАНАИЛ ХР. ПОПОВ

Отпреди година–година и нещо, та дали не и повече - не помня, започнах един личен проект: да публикувам в моята интернет библиотека на едно място в текстов формат всички документи, свързани с живота и дейността на Васил Левски, които успея да открия.

Публикуваното досега може да видите тук: Библиотека на Павел Николов – Васил Левски.

Едновременно на части, последователно, всичко това се публикуваше и в моя блог.

След горепосочените публикации продължавам с публикуването на писма на съвременници на Левски, които по някакъв начин – по-малко или повече - засягат живота и дейността на Апостола.

Писмата са представени според книгата на Димитър Т. Страшимиров „Васил Левски. Живот, дела, извори – II том“, София, 1929 г.

В началото давам номерацията на всеки съответен документ, както е дадена от Страшимиров в книгата му; бележките под черта са също негови.

(Павел Николов)

№ 459

Панайот Хитов до Данаил Хр. Попов

Копие от писмо

до комитета в Букурещ [1]

Господин Д. X. Попов!

Приех писмото ви от 13/25 и разбрах всичко, което ми пишеш. Вие по-преди ми бяхте писали, че трябва да дойда в Букурещ и да се намеря сред онези почтени лица, които ще се съберат. Вие твърде добре знаете според първото ми писмо, че аз се намирам в болест, която ме владее от 5 месеца насам, и не съм в състояние да се вдигна от кревата си. Аз на драго сърце приемам това, което ми излагаш в писмото си. Мислех досега да бъда там, но по причина на болестта си не можах, а за вдигане от болестта няма никакъв знак още. От моя страна аз приемам всичко, което решат почтените членове на събранието.

Оставам ваш искрен приятел: П И. X.

22 април 1872 г. Белград [2]

Н.Б.II.А., п. 60. № 8251

БЕЛЕЖКИ

1. Собственоръчна бележка от П. Хитов.

2. Писмото е писано с друг почерк, а подписано от самия П. Хитов. Това е чернова на писмото, която той е задържал за себе си.

(Следва)

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Анонимни потребители не могат да коментират. Простащини от всякакъв род ги режа като зрели круши! На коментари отговарям рядко поради липса на време за влизане във виртуален разговор, а не от неучтивост. Благодаря за разбирането.