неделя, май 29, 2022

КОРЕСПОНДЕНЦИЯ МЕЖДУ СЪВРЕМЕННИЦИ НА ВАСИЛ ЛЕВСКИ / ХРИСТО ИВАНОВ КНИГОВЕЗЕЦА ДО НИКОЛЧО СИРАКОВ ХАЛАЧА

Отпреди година–година и нещо, та дали не и повече - не помня, започнах един личен проект: да публикувам в моята интернет библиотека на едно място в текстов формат всички документи, свързани с живота и дейността на Васил Левски, които успея да открия.

Публикуваното досега може да видите тук: Библиотека на Павел Николов – Васил Левски.

Едновременно на части, последователно, всичко това се публикуваше и в моя блог.

След горепосочените публикации продължавам с публикуването на писма на съвременници на Левски, които по някакъв начин – по-малко или повече - засягат живота и дейността на Апостола.

Писмата са представени според книгата на Димитър Т. Страшимиров „Васил Левски. Живот, дела, извори – II том“, София, 1929 г.

В началото давам номерацията на всеки съответен документ, както е дадена от Страшимиров в книгата му; бележките под черта са също негови.

(Павел Николов)

№ 467

Христо Иванов Книговезеца до Николчо Сираков Халача

Търново, 27 юни 1872 г.

Батю Николчо С.,

Като ви поздравявам нарочно с булката ти безценна и ви моля да приемете този калугер на име отче Матея, и ще вземете от него писмото, и ще се потрудите нарочно да приберете всичко от него по-тънко и ще го скриете, та като дойде брат ми, ще му предадете нему и ще му кажете, че съм взел само един закон и него ще му го изпратя. Кажете му да изпрати по-скоро за Русе, за Лясковец и за тука билетите [1], че ги искат, и на друг няма да казвате нищо, че имало нещо у вас и нямало. Аз щях да си дойда, но мисля за по-нататък, че ми се струва, че ще ме вика брат ми за работа, затова останах за по-после да си дойда - да си видя хем работата с брат си В. Л. и за моята. Засега, като те поздравявам искрено с фамилията ти, оставам ваш брат X. Ив. Книговезец. Променям си името - Дели Христиемага, и като ми пишете, така ще ми надписвате името отгоре. Като приемете едно-друго от отче Матея, ще ми ударите телеграф, телеграфът ще е така: подписа се полицата и приех парите. Да се освободя от мисъл. Затова ви моля, потрудете се и като ви желая добър напредък, оставам ваш

Дели Христемага

Христо Ив.

Н.Б.II.А., п. 63. № 8646

Арх. т. I, № +3, стр. 277

БЕЛЕЖКИ

1. Квитанции.

(Следва)

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Анонимни потребители не могат да коментират. Простащини от всякакъв род ги режа като зрели круши! На коментари отговарям рядко поради липса на време за влизане във виртуален разговор, а не от неучтивост. Благодаря за разбирането.