неделя, октомври 27, 2024

АЛЕКСАНДР НЕВЗОРОВ / „ПРОИЗХОД НА ГЕНИАЛНОСТТА И ФАШИЗМА“ / Глава X ГЕНЕРАТОР НА ГЛУПОСТТА

ПРЕВЕЛ ОТ РУСКИ: ChatGPT

РЕДАКТИРАЛ: ПАВЕЛ НИКОЛОВ

ДО ТУК:

"ПРЕДИСЛОВИЕ": 1; 2; 3; 4

Глава I МОЗЪКЪТ НА ИСУС И МОЗЪКЪТ НА САТАНАТА

Глава II ПОЖАР В ТЕАТЪРА НА УСЛОВНИТЕ РЕФЛЕКСИ

Глава III ЗАДНИК-2

Глава IV ДЕЦА НА УЖАСА, ВНУЦИ НА КОШМАРА

Глава V МЪРШОЯД – ТОВА ЗВУЧИ ГОРДО

Глава VI ДИАМАНТЕНАТА ТУХЛА

Глава VII ИЗОБРЕТЯВАНЕ НА ЛЮБОВТА

Глава VIII КАМЪК В ЛАПАТА

Глава IХ ДЕНЯТ НА ИЗГУБЕНАТА ОПАШКА

"ПРОИЗХОД НА ГЕНИАЛНОСТТА И ФАШИЗМА" в "БИБЛИОТЕКА НА ПАВЕЛ НИКОЛОВ"

Глава Х

ГЕНЕРАТОР НА ГЛУПОСТТА

Най-ранните подозрения, че homo има фатален недостатък в мозъка, би трябвало да възникнат при вида на първата древноегипетска пирамида.

Още тогава можело да се предположи, че положението е лошо. А от бъдещата история на човечеството не трябва да се очаква нищо добро.

Ще припомня.

Еволюцията надарила homo с реч, великолепна ръка, обемисти мозъчна полукълба и го изправила на авансцената на мирозданието.

Съвсем ранната шумерска епоха била комплект от тревожни грешки. От наклонностите на първите царе и от подвизите на митичния Гилгамеш миришело на идиотщина.

Но все още имало надежда, че това са просто дебютни прегрешения, а после всичко ще се оправи.

Египет обаче, който сменил Шумер, сложил край на илюзиите. Той потвърдил, че шумерската тревога не била напразна.

Под рева на египетските храмовите тръби човечеството започнало да марширува уверено към сексшопа и пещите на Бухенвалд.

При което бил изпуснат завинаги призрачният шанс за "друга история" на рода homo.

Вижте сами.

Всичките тези „Нубхетериси“ били световни лидери почти 3000 години. Възможностите им не били ограничени. Цялото злато на света и всичката работна сила били на тяхно пълно разпореждане.

Нещо повече, те периодично демонстрирали малки успехи в строително-битовото инженерство.

Полагайки малко усилия, за няколко столетия египтяните са можели лесно да пуснат парен локомотив.

Парният локомотив е невероятно проста конструкция. Толкова проста, че сама се предлага да бъде незабавно изобретена.

Винаги са налични всичките необходими компоненти: пара, метал, въглища. И нуждата да се отиде от едно място на друго.

Следващ етап - пеницилинът. За да се създаде първият антибиотик, е нужно просто да се съчетаят рана и плесен.

А след още сто години, с един подхвърлен камък може да се предположи наличието на гравитация.

Влиянието на точните знания и напредващите умения е огромно.

Дори тези простички неща биха могли да дадат старт на истинска цивилизация на знанието. И на създаването на интелект, чиито следи не се наблюдават в „епохата на сфинксовете“.

Но! Вместо да се занимават с парни локомотиви, хората насочили всичките си сили към сушенето и боядисването на покойници.

А вместо с пеницилин – към лицеви опори пред Озирисите.

Основно лекарство станали изпражненията на свещения крокодил. С молби трябвало да се обръщат към торните бръмбари (скарабеите). А от краката на покойника било нужно да се изреже кожата на стъпалата, за да не се замърсят небесата със земна мръсотия.

Апогей на безсмислието станали военните паради и строежите на идиотски пирамиди.

За какво свидетелстват пирамидите?

Само за това, че в името на покойниците хората били винаги готови да убиват живите.

Тази епидемия от параноя, наричана обикновено „Древен Египет“, продължила 2700 години.

Разбира се, маниакалното сушене на трупове, пирамидите, поклонението на изпражненията на влечуги и разговорите с бръмбарите създават пълното впечатление, че бреговете на Нил са били населени от опасно луди хора.

Трудно е да се каже кой е по-глупав – строителите на пирамидите или египтолозите, които търсят смисъл в техния абсурден труд.

Но!

Ако такова държава бъде открита днес, ООН би приела специална програма, според която всички поданици на „Рамзесите“, самите „Рамзеси“ и децата на „Рамзесите“ биха били незабавно разселени в психиатричните болници по света. А шизофреничните пирамиди биха били продадени на строителните концерни и демонтирани.

Няма нищо смешно.

Да бъдеш потомък и наследник на слабоумни хора, е съмнителна чест.

Още по-тъжно е да разбереш, че си, макар и неволно, продължител на тяхното дело.

Защото „Египет“ не си отива безследно. Ако пещерите на плейстоцена били училище за слабоумни, времето на мумиите станало техен университет.

Не е удивително, че цялата по-нататъшна история на homo ще бъде пропита с бог, смърт и власт.

Позлатената отрова на Древния Египет проникнала бързо в кръвта на цивилизацията. И циркулира в нея до сега, диктувайки не само извращения, но и норми.

Вслушайте се.

Като дръпнем мустаците на поредния Сталин, чуваме съскането на всички фараони заедно.

Сакралното родство на тези персонажи е безспорно. Както и връзката между златната усмивка на Тутанкамон с мощите на християнските светци.

Съвсем ясно е, че всичките „нотр дами“ са смислови внуци на пирамидите.

Впрочем!

Технологията на изгарянето на живи хора също е изобретение от ерата на фараоните.

Несъмнено хората мечтаели за възможността да изпепелят ближния си още от времето на „опитомяването на огъня“.

Именно Египет обаче материализирал древната мечта. Египтяните успели не само да хвърлят хора в пламъците, но и да ги държат там, докато станат в напълно готово състояние.

Но очевидно новото удоволствие било помрачено от безумно високата цена на дървата. И тогава египетската мисъл намерила решение: дървата били заменени със сушени питки от камилски изпражнения.

Нечестивецът, проявил неуважение към бога Ра или фараона, бил здраво привързван и обграден със сушени изпражнения от подметките до брадичката. Разпалването на наказателната конструкция не било бърз процес, но древните египтяни не бързали за никъде.

Изпражненията, разбира се, не давали ефективни пламъци, но осигурявали нужната температура. Така че първите еретици на света не били изгаряни, а по-скоро запичани в собствен сос.

Именно от тези фурни от изпражнения огънят се прехвърлил по-късно към дървата на Инквизицията.

Трябва да отбележим, че понятията „граници“ и „родина“, както и обелиските на военната слава, са също изобретения на садистите с маски на чакал.

Те поставили също така знак за равенство между понятията „покорност“ и „щастие“.

В представите на поклонниците на скарабеите робството било норма, а свободата – рядка и безсмислена грозота, която няма никакво оправдание.

Защото животът, извън волята на фараона и боговете, просто нямал смисъл. И следователно трябвало да бъде прекратен.

По-късно тази древноегипетска представа ще стане фундаментална. Тя ще заблести в златото на иконостасите, в короните на кралете и в свастиките.

Тя ще се превърне в онова яйце, от което ще се излюпят змиите на комунизма, патриотизма и монархизма.

Любителите на крокодилски изпражнения успяват да осакатят много старателно разума на младото човечество.

Върху „мистиката“, „магията“ и „вярата“, върху „задгробните светове“ и „небесните приюти“, върху „тайнствата“, „молитвите“, „покаянията“, върху „възкресението“ и „причастието“ – навсякъде стои етикетът „Мade in Древния Египет“.

Да-да. Всичко това е изобретено точно тогава.

На религиите, които последвали култа към Озирис и Амон, почти не им се наложило да измислят нещо ново. Достатъчно било да вземат разработките на плешивите жреци и леко да ги адаптират към своя култ.

Както виждаме, цивилизацията на homo действително се изградила върху египетска основа.

Но не трябва да обвиняваме Египет.

Той не е автор на идиотизма, а първото му пълноценно творение.

Автор е човешкият мозък.

Египет просто създал механизмите за неговата практическа реализация.

Техническите „постижения“ на поданиците на Горния и Долния Египет са просто„ефект на бързо превъртане на вековете“, измислен от египтофилите. Подходът е прост, но действа безотказно на лековерните.

Какво представлява той?

Обяснявам.

Взема се всяка впечатляваща дреболия и се представя като знак за развитието на епохата. А цената, платена за тази дреболия, се премълчава. Никой не уточнява, че примитивното по същество изобретение е резултат от хиляди години проби и грешки, зряло е векове наред, надграждано е и е усъвършенствано, докато стане ефективно.

Разбира се, това е измамен подход.

Ако умението да направиш и да покажеш кукиш се придобива за пет секунди, това е напълно достойна история. Но ако оформянето на кукиша изисква месеци размисъл и упражнения с пръсти, положението намирисва на бедствено.

Да, в крайна сметка кукишът е показан. Показалият кукиша ликува, размахвайки отлично оформения жест. Но ние знаем колко време и усилия са отишли за неговото оформяне. „Ефектът на превъртане“ се състои в това да изрежем с вълшебни ножици и да премахнем позорните месеци на експерименти. Щом това бъде направено, показалият кукиша се превръща веднага от слабоумен в много напреднал човек.

Всичките египетски „пробивания на дупки“, бижутерски умения и астрономически познания са именно от този тип.

Реалната картина на способността на homo да „изобретява“ е печална.

Уви, за да се открият и свържат няколко от най-простите закономерности, на човечеството са нужни десетки поколения.

Нека видим.

Вземете нещо абсолютно елементарно: пипетата (примитивен дозатор за течности).

Необходимостта от капкова доза е връстник на цивилизацията.

„Капката“ била необходима за създаване на лекарства, отрови, парфюми и козметика, за гадаене, окултни практики, изтезания, балсамиране, позлата, бои, алхимични експерименти, смазване на механизми, отключване на ключалки, etc.

Въпреки че нуждата от „капка“ била остра, изобретяването на елементарната пипета отнело около 5000 години. Нейната година на „раждане“ е едва 1660-та.

Подвижен и надежден източник на огън също бил жизненоважен.

Но!

Измислянето и създаването на запалката отнело точно 5300 години.

Древен Египет е доказал и това, че успехите в изкуството и интелектът са напълно несвързани помежду си неща.

Нищо удивително.

Изкуството, както логиката, фашизмът, разумът и други подобни, също не са „човешко изобретение“. Става въпрос за елементарно природно явление, възникнало едновременно с материята като едно от нейните свойства.

„Закон на всемирната украса“ управлява пауновите багри, формата на кристалите и дизайна на галактиките. На него се основават половият отбор и незримата красота на неутронните потоци. Това е всесилна и вездесъща сила.

Чрез разбираемата еквилибристика на генома това свойство „е дошло“ и в природата на плейстоценовия мършояд.

И тук започва циркът.

Homo, в съответствие със своята основна професия, бил същество с доста „опростен дизайн“.

По отношение на външната естетика той отстъпвал дори на рака карфиол, да не говорим за шедьоври като дървесните жаби или гепардите.

Всичко е обяснимо.

Външният вид на човека е пряко следствие от първичната му роля; като мършояд той нямал нужда от ефектни окраски и ярка перушина на главата.

Ранните хомо не обръщали внимание на своята непретенциозна външност. Но с времето, след като се издигнал до „цар, фараон и бог“, мършоядът решил да се съревновава по красота поне с щраусите.

И тук се проявило онова свойство на материята, здраво закрепено в генома.

То позволило на homo да се заеме с подобрение както на своята личност, така и на своя бит.

(Законът за световната украса може да се реализира не само чрез естествени метаморфози на веществото, но и чрез външни усилия, както е при рака декоратор.)

Човекът, разбира се, тръгнал по „пътя на рака“.

Всичко започнало с пера, бои и мидени черупки. А продължило с „да винчита, нотр дами“ и маратонки „Dolce & Gabbana“.

Накратко. Била компенсирана в основни линии липсата на ярка перушина на главата. Свойството проникнало в поведението на вида. Създало се „изкуството“.

Разбира се, в сравнение със завладяващата естетика на огледалните паяци или вулканите, резултатът бил по-скромен. Но напълно достатъчен, за да се създават картини, музика и други забавления.

(Следва)

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Анонимни потребители не могат да коментират. Простащини от всякакъв род ги режа като зрели круши! На коментари отговарям рядко поради липса на време за влизане във виртуален разговор, а не от неучтивост. Благодаря за разбирането.