вторник, юни 05, 2018

Елен фон Унверт

Първия фотоапарат си купих през много далечната 1976 година, като студент.

По-късно, в Ихтиман, вече имах и фотолаборатория (в банята!), където се застоявах понякога по пет-шест часа, а от изпаренията на химикалите до тридесет и петата година ми изпадаха всичките зъби (така поне ми каза един зъболекар).

Продължавам да снимам с голямо удоволствие и до ден днешен, но освен от моите снимки се интересувам от всякакви други; абонирал съм се за разни фотографски сайтове, ровя се постоянно и разглеждам какво ли не: от най-стари фотографии до най-съвременни, от любителски до майсторски.

Така попаднах на Елен фон Унверт.

Фрау Унверт е родена във Франкфурт на Майн през 1954 година (почти ми е набор!), работи отначало като манекенка (десет години), а след това става професионален фотограф.

Какво ми прави впечатление в повечето от нейните снимки?

Първо, много наситени цветове (червеното понякога направо изяжда очите).


Второ, сценичност: човек остава с впечатлението, че пред него стои замръзнал кадър от филм или театрална постановка.

Ето една поредица с Клаудия Шифер и Джоузеф Гордън-Левит.


Трето, както вече сте забелязали - подчертана еротика.


Елен фон Унверт има една тиролска серия, която e особено любопитна.

Тук - част от нея.


От мене това, който иска повече, Гугъл с удоволствие ще му услужи...

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Анонимни потребители не могат да коментират. Простащини от всякакъв род ги режа като зрели круши! На коментари отговарям рядко поради липса на време за влизане във виртуален разговор, а не от неучтивост. Благодаря за разбирането.