понеделник, май 11, 2015

За литературата и сачмата

Интересна птица се оказва кметът на Панагюрище.

И ето какво казала птицата по телевизията:

"Не съм прочел нито един учебник по история в живота си – нито български, нито чужд – и не ме интересува какво пише там. Аз предпочитам да чета художествена литература, защото това е истинската история. Какво повече от дядо Вазов може да ми каже някакъв историк."

Още Сервантес обаче е показал (в литературно произведение при това!) какво става с тези, които четат само художествена литература.

Рано или късно ги удря сачмата.

Но ако са благородни и възвишени като бедния идалго от Ла Манча, тяхната лудост също е благородна и възвишена.

Ако са обаче сульовци, и лудостта им е сульовска.

Защото ето какво допълнила още интересната птица:

"За мен е огромна гордост да бъде наследник на роби, а не на хора, които са имали право на свободно придвижване, образование, работа, търговия и на носене на оръжие."

Съжалявам, ама този не сачма, а направо гюлле го е треснало по главата.

От най-голямокалибрена мортира...

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Анонимни потребители не могат да коментират. Простащини от всякакъв род ги режа като зрели круши! На коментари отговарям рядко поради липса на време за влизане във виртуален разговор, а не от неучтивост. Благодаря за разбирането.