понеделник, септември 13, 2010

Ще се пиша будист

Едно писмо в електронната поща* ме подсети за нещо, което бях забравил отдавна.

Преди време, когато имаше преброяване и преброителят дойде да ме анкетира, на въпроса какъв съм по вероизповедание, му отвърнах: „Никакъв, атеист съм“.

„Ама не може атеист – каза той, - тук няма такова нещо“.

Аз, Тома Неверни, опънах веднага шия, надникнах в анкетния лист и видях, че казва истината.

Изредени бяха разни вероизповедания, а за атеистите – ядец.

Човекът предложи да ме пише християнин, на което възразих, че в църква не съм стъпвал от пет години, а и когато отида в някоя, отивам, за да зяпам икони и стенописи, свещи не паля, от тамяна ми се повдига, смятам Библията за фолклорно произведение, а патриарх Максим за болшевишка подлога, така че съм толкова християнин, колкото папата мюсюлманин.

Ето защо настоявах на своето, а той въртеше все същата плоча: „Тук няма такова нещо“.

След кратка препирня обаче всичко това ми омръзна, отстъпих, бях записан като християнин и така християните на хартия в България станаха с един повече.

Почти същото положение като онова, разказано от Алеко Константинов.

Когато го писали на американската митница за турчин.

Комична работа в общо линии, ама донякъде и ядосваща.

Затова на идващото преброяване зная какво да правя.

Ако няма възможност да ме отбележат като атеист, ще се пиша будист.

Някой ще каже, че отговарям пред закона за достоверността на данните, които давам.

Така е, ама то и християнин за мене е също толкова достоверно, колкото и будист.

Затова – спокойно!

А защо будист, по две причини.

Първо, звучи почти като атеист.

Второ, будизмът е много ларж религия: всеки може да стане буда.

Я се опитайте в християнството да станете Господ.

Не може, не дават: запазена територия.

Затова – само будист!


--------------------------------------


*Авторът на писмото ме кани да се включа във Фейсбек-група, която да настоява в анкетните преброителни листи да има опция „Атеист“. Отклоних предложението, защото мое правило е да не участвам във виртуални групи, но ако някой прояви интерес, ето адреса:


http://www.facebook.com/group.php?gid=326030322413&v=photos&ref=search


Няма коментари:

Публикуване на коментар

Анонимни потребители не могат да коментират. Простащини от всякакъв род ги режа като зрели круши! На коментари отговарям рядко поради липса на време за влизане във виртуален разговор, а не от неучтивост. Благодаря за разбирането.