вторник, март 13, 2018

Дедовия

Прадядо ми - поп Никола - бил забележителен човек.

Македонски комита, обикалял по планинските джендеми с хайдушка чета, с два пищова на пояса и манлихера в ръката, участвал даже в едно малко сражение с турския аскер, но ако споменавам понякога това, то е просто заради интересния факт, но не и за да кажа нещо за себе си.

Защото житието и битието на дядо ми, прадядо ми, прапрадядо, прапрапрадядо ми и така нататък назад в миналото нямат никакво отношение към моето днешно житие и битие на селски даскал и не ме характеризират абсолютно с нищо.

Та ако някой ми рече днес „браво!“, то ще е за това, че толкова години - от 1979-та до сега - съм претърпял всякакви образователни реформи, концепции и стратегии и не съм се хвърлил под влака, а не за това, че прадядо ми или дядо ми е бил някакъв си.

Но за някои хора не е така.

Те очакват да им кажат „браво!“ именно за това, че някой техен дядо (прадядо, прапрадядо) е бил такъв-онакъв или с него се е случило това-онова.

Дядо ми, споменава от време на време (когато му е изгодно!) Боко Тиквата, е репресиран от комунистите.

И чака да му викнем: „Браво, Боко! Какъв велик антикомунист си ти, щом дядо му е мътел водата на комунистите...“

С примитивните хора е така: проектират заслугите (реални или измислени) на дядовците си върху себе си, та се кичат с тях като със свои.

И ето че преди няколко дена един друг примат, Владимир Путин, също спомена дядо си.

Дядо ми, каза Путин, е бил готвач на Ленин!

И чака да чуе: „Браво, Владимир Владимирович, велика заслуга имаш за това, че дядо ти е бил велик готвач на великия Ленин...“

Сигурно е чул и това, ама и други гласове се чуха: интернет се напълни с разни подигравки.

Изнамери се даже картина, която веднага получи подходящо наименование: „Дядото на Путин сипва полоний на Ленин“.


Така е понякога в живота.

Търсиш дядо си, а получаваш дедовия си...

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Анонимни потребители не могат да коментират. Простащини от всякакъв род ги режа като зрели круши! На коментари отговарям рядко поради липса на време за влизане във виртуален разговор, а не от неучтивост. Благодаря за разбирането.