Образователната мрежа „Евридис“, занимаваща се със „събиране, мониторинг, развитие и разпространение на достоверна и съпоставима информация за образователните системи и политики в Европа“, публикувала данни, че българските ученици имат по-малко часове от учениците в другите страни на Европейския съюз.
При което хора, които са доста далече от ставащото в българското училище, веднага реагираха: виждате ли, не е вярно, че учениците у нас са претоварени!
Не е вярно, ама е вярно!!
Претоварени са нашите ученици не с много часове, а със безбожно раздут учебен материал, половината от който, както вече съм имал възможността да кажа – напълно безполезен практически, поради което не остава нищо друго освен да бъде учен наизуст.
Предната седмица бях на тържество на учениците от първи клас и от изнесената програма случайно разбрах (не съм запознат с програмите на начален курс), че те знаят (значи са учили) кои са… сонорните съгласни.
Ужас и безумие!
Аз някога чух термина „сонорни съгласни“ едва в университета.
И въпреки че зная кои са сонорните съгласни (всичките в думата „ламарина“ + „й“), това знание досега не ми е влязло нито един път в практическа употреба.
Та на децата от първи клас ли…