вторник, август 09, 2011

Бортко

Първият филм на Владимир Бортко, който съм гледал, е „Кучешко сърце“ (по Михаил Булгаков).

Филмът ми хареса, но името на режисьора тогава не запомних.

След това гледах „Тарас Булба“ (по Николай Гогол).

И този филм не ме остави безразличен, но режисьорът пак изчезна от паметта ми.

Докато не стигнах до „Идиот“ (по Достоевски).

Сега вече името на Владимир Бортко ми стана близко, попрочетох и някои неща за режисьора.

Последва „Майсторът и Маргарита“ (по Булгаков; добре дошло, защото – въпреки мнението на някои, че всеки задължително трябва да е прочел книгата, - аз съм я започвал няколко пъти и никога не съм стигал до края; филмът обаче определено ми хареса).

Затова не се поколебах изобщо, когато ми попадна „Петър Първи. Завещанието“ (по романа на Даниил Гранин „Вечери с Петър Велики“).

Плюс всичко останало, винаги бих гледал с удоволствие нещо за една от най-интересните личности в историята на Русия.


Филмът проследява историята на Петър Първи и княжна Мария Кантемир, като определено заслужава да се види.


Още едно достойнство на екранизацията – Михаил Боярский в ролята на княз Димитър Кантемир (Боярский играе и в други филми на Бортко: „Идиот“ – поручик Келер, и „Тарас Булба“ – Мосий Шило).


Следващият филм на Бортко, който се каня да гледам, е „Бандитският Петербург“…


Няма коментари:

Публикуване на коментар

Анонимни потребители не могат да коментират. Простащини от всякакъв род ги режа като зрели круши! На коментари отговарям рядко поради липса на време за влизане във виртуален разговор, а не от неучтивост. Благодаря за разбирането.