СЛУЖБОМЕР

понеделник, ноември 06, 2017

Три вида кондуктори

По влаковете има три вида кондуктори.

Но преди да ги видим кои са, малко предисловие.

Пътувам всеки работен ден с влак и – за да не си купувам постоянно билети, си вземам месечна карта.


А когато ми се наложи в събота или неделя да ходя до София и се качвам от Ихтиман, искам да ми издадат във влака към картата бланков билет от Вакарел до София, което е мое нормативно регламентирано право.

И точно в този момент се появяват трите вида кондуктори.

Първите знаят как стоят нещата, затова вадят без много приказки кочана и ми пишат билета.


Но има други, които изобщо не са си научили урока и:

- Защо не сте си взели билет от Ихтиман?

- Защото от Ихтиман до Вакарел имам карта, платил съм си това разстояние, трябва да ми издадете редовен билет от Вакарел до София, за останалата част от пътя.

- Не може редовен билет, във влака се издават билети с глоба шест пъти стойността на билета.

- Няма как да ме глобите, аз съм редовен пътник.

- Ами защо тогава не сте си взели билет от Ихтиман?

- Ами защото…

Така минава доста време все в този омагьосан кръг, после следва обаждане до София, до началството, за справка, дълги обяснения (някои хора стоплят много бавно!) и накрая, към мене: да, ще ви издадем редовен билет.

И си получавам билета.

След двадесетминутна словесна престрелка: не може, може, не може, може… докато накрая се оказва, че може.

А третият вид кондуктори се срещат по-рядко, но все пак ги има.

Кондукторът от този вид ми казва много любезно:

- Чакайте, ей сега ще се върна да оправим билетчето.

И до София не му виждам очите.

Влакът спира, пътниците слизат, кондуктор никакъв, слизам и аз и се чувствам малко като в небрано лозе.

Но в същия този миг чувам Бай Ганю да ми шепне в ухото: „Хайде бе, какво толкова - те малко ли ни скубят!“

И започвам да крача по-бодро…

2 коментара:

  1. Чудя се, толкова ли сложни неща трябва да учат тези кондуктори, че не знаят елементарни работи - втория тип имам предвид.
    С такава неграмотна кондукторка преди години си бях скъсал нервите, добре че началник-влакът беше на ниво.

    ОтговорИзтриване
  2. Един мой познат, който работи от дълги години по железниците, ми казва: "Не можеш да си представиш какъв неграмотен народ идва напоследък в нашия бранш... Включително и машинисти, което вече е направо трагично..."

    ОтговорИзтриване

Анонимни потребители не могат да коментират. Простащини от всякакъв род ги режа като зрели круши! На коментари отговарям рядко поради липса на време за влизане във виртуален разговор, а не от неучтивост. Благодаря за разбирането.