сряда, декември 08, 2010

40%

Не можах да разбера това с 40-те процента.

Едни медии казаха, че 40% от учениците не разбирали уроците.

Ако става въпрос за уроците, написани в учебниците, 60% разбиращи ги ученици са определено повод за велика радост.

Вече имах случая да цитирам в този блог откъс от учебник по български език, набъкан (откъсът, макар и кратък) с безполезна терминология, от която и на мене, нищо че съм даскал, ми се завива свят.

Други медии пък казаха, че 40% процента не можели не да разбират уроците, а да тълкуват текст.

Какъв точно текст, не ми стана ясно.

Ако е въпрос за тест от художествената литература, отново имаме повод за велика радост.

Защото тълкуването на литературен текст, извинявам се много, не е за всяка уста лъжица (колкото и да звучи кощунствено това изказване, вярно е!) и от тази гледна точка 60% способни да тълкуват литературен текст ученици е огромно постижение.

Затова съвсем откровено си мисля, че нещо с тези 40% не е наред.


Няма коментари:

Публикуване на коментар

Анонимни потребители не могат да коментират. Простащини от всякакъв род ги режа като зрели круши! На коментари отговарям рядко поради липса на време за влизане във виртуален разговор, а не от неучтивост. Благодаря за разбирането.