(Из блога „Red Shag and Iron Curtains” на Андреа, доброволка от Корпуса на мира на САЩ, учителка по английски език в българско училище)
В моята гимназия имаше правилник за поведение с ясни разпореждания и последствия. Всеки учител разполагаше с купче „розови картончета”, на които бяха напечатани различни нарушения и дисциплинарните мерки, които ги съпътстваха. Повечето от нарушенията бяха незначителни (нарушаване на правилата за облеклото, дъвчене на дъвка, закъснения) и водеха до отнемане при всеки отделен случай на две до десет точки. В резултат от това се оставаше в училище след часовете. По-тежките нарушения (бой, притежаване на наркотични средства или алкохол) водеха до отнемане на повече точки (двадесет и повече, например) и до временно отстраняване от училище или до изключване. Всеки ученик имаше оценка за поведение, която се вписваше в report card* в края срока. Ако не оставаш след часовете в училището, трябваше да се явяваш там в събота. Ако не идваш и в събота или имаш D или по-ниска оценка за поведение, това означаваше, че няма да преминеш или да завършиш.
Тук училищата се опитват да въведат правила, но няма никакви резултати. На първо място пред тях стоят оцеляването и финансирането им. Нищо не може да се направи, докато се пишат фиктивни оценки и никой не остава да повтаря класа.
Ето защо аз не мога да накарам моите ученици да не правят следните неща, всичките от които се случиха за 45 минути по време на часа ми с VI клас днес и които са се случвали и ще продължават да се случват почти всеки ден, докато преподавам тук:
да ядат и да пият
да дъвчат дъвка
да идват на училище без учебници и тетрадки
да нямат домашно
да не закъсняват
да ме нагрубяват
да ми възразяват
да се бият
да рушат училищното имущество
да хвърлят разни неща
да лъжат
да не пишат
да говорят едновременно/да викат/да създават какофония
да се закачат със съучениците си
да излизат от час без разрешение
да ходят, когато си решат, по стаята
Така ще се държат цялата година. И всички ще минат в следващия клас. Никой не може да направи нищо по въпроса.
Поне по време на днешния час никой не пи бира.
5 октомври 2009 г.
* Report card `свидетелство за успеха на ученика, което училището изпраща на родителите три или четири пъти в годината`
Няма коментари:
Публикуване на коментар
Анонимни потребители не могат да коментират. Простащини от всякакъв род ги режа като зрели круши! На коментари отговарям рядко поради липса на време за влизане във виртуален разговор, а не от неучтивост. Благодаря за разбирането.