СЛУЖБОМЕР

сряда, ноември 07, 2012

„Папурика“

Не бях чел нищо досега от японската фантастика.

Преди доста време си купих една книжка на Комацу Сакьо от руската книжарница срещу Съдебната палата, но така и не опрях до нея; и досега е нейде из библиотеката ми, затисната от още други книги, също така купени и непрочетени.

А иначе съм любител на фантастиката.

Затова се нахвърлих върху „Папурика“ (パプリカ, 1993 г.) на Цуцуи Ясутака доста лакомо (не превеждам заглавието, защото на български „Пиперка“ ми звучи тъпо, а „Чушка“ – още по-тъпо: никак не върви за прозвище на красиво момиче).

Книгата е интересна, макар че на някои места ми се стори провлачена, и разработва както темата за учения и неговото изобретение, което в ръцете на недобросъвестен човек може да се превърне в демонично оръжие, така и за фантоматиката (да си послужа с термина на Станислав Лем), която може да изведе човека от реалния свят и да го въведе в нереалния (сън, виртуална реалност), често с неблагоприятни за него последици.

Когато завърших четенето, се наградих и с анимационния филм на Кон Сатоши (2006 г.), направен по книгата и заслужаващ да му бъде обърнато внимание.

Целият филм с английски дублаж можете да видите ТУК, а от мене само тава: