неделя, ноември 30, 2008

Първанов, Зорка и Джеръм Селинджър

За шести път ще бъдем свидетели на благотворителната коледна кампания на президента Георги Първанов и съпругата му Зорка. Нямам нищо против благотворителността, но не и тогава, когато е кампанийна, а и когато е свързана точно с Първанов, повече ми намирисва на PR-кампания, отколкото на загриженост за когото и да било. Единствената грижа, с която ми е направил досега впечатление Първанов, е щедрото раздаване на най-високото държавно отличие. А във връзка с благотворителността се сещам за един откъс от „Спасителят в ръжта” на Селинджър. Цитирам го и нека всеки сам да прецени на кого и защо приличат нашенските благотворители:

„Все си мислех за двете монахини. Не ми излизаше от ума старата сламена кошница, с която обикалят да събират пари, когато не преподават в училището. Опитах се да си представя как майка ми или някой друг, леля ми или шантавата майка на Сали Хейс, стои пред някой универсален магазин и събира пари за бедните хора в раздърпана стара сламена кошница. Трудно е да си го представиш. Не толкова за майка ми, колкото за другите две. Лея ми е доста заета с благотворителност – прави много за Червения кръст и други такива неща, - но винаги е много добре облечена, с червило и всичките тези глупости. Не мога да си представя, че ще тръгне да се занимава с благотворителност, ако трябва да се облече в черно и да не си начерви устните. А майката на Сали. Господи. Единственият начин, за да тръгне наоколо с кошница да събира пари, е хората да я целуват по задника, преди да направят своето пожертвование. А ако само пускат парите в кошницата и отминават, без да казват нищо, без да й обръщат никакво внимание, след един час няма да я има. … Ще върне кошницата и ще отиде на някое изискано място да обядва. Затова ми харесват двете монахини…”


Няма коментари:

Публикуване на коментар

Анонимни потребители не могат да коментират. Простащини от всякакъв род ги режа като зрели круши! На коментари отговарям рядко поради липса на време за влизане във виртуален разговор, а не от неучтивост. Благодаря за разбирането.