петък, май 08, 2020

ПИСМА ДО ВАСИЛ ЛЕВСКИ – 11

Отпреди година–година и нещо, та дали не и повече - не помня, започнах един личен проект: да публикувам в моята интернет библиотека на едно място в текстов формат всички документи, свързани с живота и дейността на Васил Левски, които успея да открия.

Публикуваното досега може да видите тук: Библиотека на Павел Николов – Васил Левски.

Едновременно на части, последователно, всичко това се публикуваше и в моя блог.

След горепосочените публикации продължавам с публикуването на писма, написани до Васил Левски, които представям съобразно с книгата на Димитър Т. Страшимиров „Васил Левски. Живот, дела, извори – II том“, София, 1929 г.

В началото давам номерацията на всеки съответен документ, както е дадена от Страшимиров в книгата му, също и бележките под черта според него.

Павел Николов

ПРЕДИШНИ ЧАСТИ: Част 1; Част 2; Част 3; Част 4; Част 5, Част 6, Част 7, Част 8, Част 9, Част 10.

№ 315

Д. Хр. Попов до Левски

Т. Мъгуреле, 3/15 май 1872 г.

Господин Васил Левски,

В Букурещ

Вярвам да сте приели телеграфа ми, който Ви проводих като отговор на господин Л. Каравелов, чрез когото ви явих, че според самотата ми, в която се намирам по причини, че момчето ми сестрино, което имах в диугена [дюкяна] си, понеже се разболя и отиде си за Плевен, като ме остави без слуга. Зато[ва] никакъв [заместник] не мога да оставя, че да дойда, освен ако решах да затворя диугена си. Зато[ва] казах Ви в телеграфа си, че каквото решите, аз одобрявам. Това вярвам да Ви го е казал господин Л. Каравелов.

Днес понеже стана потреба, за да дойде в Букурещ господин А. Бръшлянов, братовчед ми, по своя си работа, комуто моля да дадете 10-те наполеона за пушките, които ще и да брои на човека, от когото е взета (или чрез когото е поръчана), защото и пиша същому Комисионеру как днес му провождам стойността на толкова временно проводената му пушка. Вярвам да сте приели писмата, които Ви проводих. Отсрещните, ако и да бяха късно достигнали дотук, аз ги адресирах до Каравелов, по първо проводих едно за М. Попова [1] - все чрез Каравелов.

Не зная, ако сте приели някой отговор от П. Хитов и от Ф. Тотю. Ако би да се завърне по-скоро насам братовчед ми, явете ми какво е станало досега; има ли и някои външни българи в Събранието Ви? т.е. или от Сърбия, Австрия, Русия? Засега, като нямам какво друго да ви явя, желая благополучен разпорядък и добро споразумение, Ви поздравявам.

Сам ваш приятел Д. Хр. Попов

Рекомандувайте [препоръчайте] господина А. Брашлянова в събранието Ви като добър съотечественик.

Същия

(П. П.) Днес приех писмо от господина П. Хитова от 24 април, в което ми казва така: Приех Ви писмото от 13/25 т.м., но по никакъв начин не мога да сляза в Букурещ по причина на тежката ми болест, която от 5 месеца ме мъчи; и тъй, каквото реши честното Народно Събрание, той одобрява всичко и се подписва своеръчно.

П. Хитов

Н.Б.II.А., п. 63, № 8624

Арх. т. I, №7, стр. 157

1. Марин поп Луканов.

(Следва)

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Анонимни потребители не могат да коментират. Простащини от всякакъв род ги режа като зрели круши! На коментари отговарям рядко поради липса на време за влизане във виртуален разговор, а не от неучтивост. Благодаря за разбирането.